De eerste vraag die je dan moet stellen is: hoe kan ik impact maken op een grote(re) groep mensen? Met saaie content groeit je bereik niet, je moet dus bepaalde niches vinden, je verplaatsen in je doelgroep.
Nog vrij recent kon je gewoon beginnen met foto’s maken of filmen, dit op de verschillende social media kanalen plaatsen en je was al gauw een influencer. Niemand deed het immers nog, of ze waren op een paar handen te tellen. Op die manier was je al gauw relatief uniek. Tijden zijn inmiddels veranderd. Iedereen doet het en daarmee is iedereen in feite een influencer. Hoe onderscheid jij jezelf van de massa? In ieder geval niet met saaie content. Je zult iets unieks moeten hebben en dit richting de juiste, specifieke doelgroep moeten communiceren. In de marketingwereld wordt dit een niche genoemd.
Het voordeel van Grazeo is dat jij zélf kiest welk product je promoot. Uit een ruim overzicht kun jij gaan bepalen welk product geschikt is voor de doelgroep die jij op dat moment voor ogen hebt. Die doelgroep (jouw volgers, connecties, vrienden, vriendinnen, familie, etc.) ken je bovendien persoonlijk. Je weet dus goed welk product voor welke personen geschikt is en daarmee beschik jij over essentiele informatie die een ander niet heeft. Voila, je hebt een niche gevonden!
Aangezien jij aanprijst wat hun aanspreekt, zullen zij zich eerder aangesproken voelen en zich eerder aangetrokken voelen tot het product. Je eerste stappen richting een groter bereik als influencer zijn gezet, gefeliciteerd!