Grazeo
Wij gebruiken cookies voor het optimaliseren van onze website, het tonen van advertenties en het verzamelen van statistieken. Door onze website te gebruiken gaat u automatisch akkoord met het gebruik van cookies. Lees meer over ons cookiebeleid
Accepteren

Welkom terug!

Inloggen

Wachtwoord vergeten? Wachtwoord resetten

Niet geregistreerd? Registreer nu!

U moet alle velden invullen
x

Registreer als affiliate

Registreren

Niet een affiliate? Registreer als zakelijke gebruiker!

U moet alle velden invullen
x

Registreer jouw bedrijf

Registreren

Geen zakelijke gebruiker? Registreer als affiliate!

x

Bericht verzonden!

Een activatiemail is zojuist verstuurd

Controleer nu je inbox en mogelijk je spamfolder

X

Oh nee!

Wachtwoord vergeten?

Vul je E-mail in om je wachtwoord te herstellen

Daar ging iets fout!
X

Bericht verzonden!

Een herstel E-mail is zojuist verzonden

Controleer nu je inbox en mogelijk je spam folder

X
Waarom influencer marketing?
Gepubliceerd op 2023-01-29
Ben jij beroemd op Instagram oftewel #instafamous? Heb je een favoriete vlogger op YouTube of volg je een bekende Snapper (Snapchat)? Zo maar een beetje jargon uit de infuencer marketing wereld. Een groeiende wereld die ook voor jou heel interessant kan zijn. Influencer marketing is steeds vaker een essentieel onderdeel van de marketingstrategie van bedrijven en speelt daar bovendien steeds vaker een prominente rol in. Je kunt het zien als de mond-tot-mondreclame van de huidige tijd. We weten allemaal: mondt-tot-mondreclame werkt nog altijd erg goed. Bovendien, het is een betrouwbare variant voor zowel B2C als B2B.

Influencer Marketing is een vorm van marketing die zich richt op het inzetten van social influencers om de boodschap van jouw merk en/of product naar jouw doelgroep te vertalen. In plaats van dat je deze boodschap dus in het wilde weg probeert te verspreiden (lukraak een schot hagel lossen zonder een gericht doelwit in het vizier te hebben), inspireer óf ‘huur’ je een social influencer in om deze boodschap aan je doelgroep over te brengen. Bij Grazeo voegen we echter een unieke optie toe, maar daarover later meer...

Influencer Marketing gaat vaak hand in hand met social media marketing en contentmarketing. De welbekende social media kanalen zoals Facebook en Instagram worden gebruikt, maar ook de ‘jongere varianten’ zoals Snapchat en recent TikTok nemen een vlucht. Het contentelement zit hem in het merk of product wat gepromoot wordt. Influencer marketing is niet een vervanger hier van, maar een welkome toevoeging.

Even terug naar de vergelijking met mond-tot-mond én de vernieuwing die Grazeo doorvoert. Influencer Marketing richt zich hoofdzakelijk op het betrekken van sleutelfiguren om hun community aan te wenden, waar mond-tot-mond reclame zich richt op de wijze waarop de boodschap wordt overgedragen. Samengevat, Influencer Marketing bevat vrijwel altijd mond-tot-mond-marketingactiviteiten, maar niet alle mond-tot-mondreclame komt voort uit Influencer Marketing campagnes. Bovendien, waar influencer marketing voorheen eerst enkel sleutelfiguren gebruikte, zorgt Grazeo ervoor dat jij zo een sleutelfiguur kan worden. Jíj wordt de influencer!

Jij selecteert het product dat jij in wil gaan promoten. Hierna wordt een unieke link gegenereerd die aan jouw gekoppeld wordt. Daarna kan het delen beginnen. Snel en eenvoudig. Overal.

Dit bericht delen?

Bedankt voor het melden!

Jouw melding is verstuurd. Onze ontwikkelaars pakken jouw melding zo spoedig mogelijk op.

X

Fout rapporteren

Vul onderstaande velden zo veel mogelijk in zodat wij een probleem zo snel mogelijk kunnen verhelpen

Versturen Het rapport is zojuist verzonden! U moet alle velden invullen
x