Hier kunnen we heel kort over zijn. Jij selecteert het product dat jij in wil gaan promoten. Hierna wordt een unieke link gegenereerd die aan jouw gekoppeld wordt. Daarna kan het delen beginnen. Snel en eenvoudig. Overal.
Je kunt de unieke link delen via de meest bekende social media kanalen zoals bijvoorbeeld Facebook, Instagram, Messenger en WhatsApp. Vergeet ook Snapchat niet. Bij Facebook kun je de link in een aparte post promoten, je kan live gaan op Facebook en hier de link vermelden, je kan hem in je verhaal vermelden, etc. etc. Op Instagram kun je er een aparte post voor maken, je kunt hem als link in je profiel zetten, of bijvoorbeeld delen in je Story. Via Messenger kun je de link snel en eenvoudig één-op-één delen. WhatsApp is de meest populaire app ter wereld om berichten, foto’s en video’s naar elkaar te sturen en misschien wel de simpelste manier om de link te delen aan jouw directe kring. Er zijn ook alternatieven die populariteit winnen. Denk aan Telegram en Signal. Ook hier is jouw unieke link eenvoudig te delen. Via Snapchat kun je de link in één keer naar al jouw vrienden sturen of deze individueel verspreiden. Dit kan middels een snap, maar ook gewoon binnen jullie converatie. Je kunt de link daarnaast op je eigen website plaatsen, of via jouw e-mailbestand verspreiden. Je kan hem zelfs in een (aparte) nieuwsbrief vermelden. De mogelijkheden zijn simpelweg eindeloos.
Tips
1. Zorg dat je de juiste personen bereikt. Iemand die zich altijd per fiets verplaatst zit wellicht minder snel te wachten op een set nieuwe autobanden dan iemand die dagelijks in de auto zit.
2. Één-op-één of naar iedereen. Bepaalde producten lenen zich voor een brede verspreiding. Denk aan producten die iedereen nodig heeft, zoals bijvoorbeeld bestek of glazen. Specifiekere items vragen een specifiekere targeting. Deze items lenen zich meer voor één-op-één verspreiding. Bedenk vooraf goed wie er behoefte heeft aan het product.
3. Kanaalkeuze. Instagram en Snapchat zijn voorbeelden van social media kanalen waar het percentage jongeren hoger ligt. Vraag je dus goed af waar jouw doelgroep zich bevindt en maak vervolgens je keuze.