Grazeo
Wij gebruiken cookies voor het optimaliseren van onze website, het tonen van advertenties en het verzamelen van statistieken. Door onze website te gebruiken gaat u automatisch akkoord met het gebruik van cookies. Lees meer over ons cookiebeleid
Accepteren

Welkom terug!

Inloggen

Wachtwoord vergeten? Wachtwoord resetten

Niet geregistreerd? Registreer nu!

U moet alle velden invullen
x

Registreer als affiliate

Registreren

Niet een affiliate? Registreer als zakelijke gebruiker!

U moet alle velden invullen
x

Registreer jouw bedrijf

Registreren

Geen zakelijke gebruiker? Registreer als affiliate!

x

Bericht verzonden!

Een activatiemail is zojuist verstuurd

Controleer nu je inbox en mogelijk je spamfolder

X

Oh nee!

Wachtwoord vergeten?

Vul je E-mail in om je wachtwoord te herstellen

Daar ging iets fout!
X

Bericht verzonden!

Een herstel E-mail is zojuist verzonden

Controleer nu je inbox en mogelijk je spam folder

X
Welke influencers bestaan er?
Gepubliceerd op 2023-01-29
Er zijn twee types influencers:

Micro-influencers
Dit type heeft minder dan 10.000 volgers, maar heeft er wel een veel hechtere relatie mee dan de macro-influencers. Los van het type en de grootte zijn ze bereikbaar voor ieder bedrijf. Micro influencers worden gezien als eerder authenthiek met hun publiek. Hun berichten lijken niet van commerciële aard en zien er niet fake uit. Daarnaast hebben ze ook oprechte interacties met hun volgers. Als bedrijf is het makkelijker en goedkoper om met dit type samen te werken.

Macro-influencers

Dit type heeft tussen de 10.000 en 10.000.000 volgers op hun sociale media accounts. Wegens dit grote nummer bereiken ze een veel groter publiek. Dit maakt ook dat de betrokkenheid van hun volgers veel hoger ligt. Daarnaast is het in sommige gevallen ook mogelijk dat ze al ervaring hebben met dergelijke promotietypes waardoor je ook een hoge professionaliteit kan verwachten. Een nadeel van dit type is dat de prijzen veel hoger liggen en dat je mogelijks een PR bureau nodig hebt om hen te bereiken.

Nu de echte vraag… Welke is beter voor een bedrijf? Het belangrijkste aspect van een geweldige campagne, is authenticiteit. De influencer moet hiervoor op zijn of haar eigen manier een post delen met het publiek.
Hoewel micro influencers gezien worden als een hogere vorm van samenwerking, is dit niet altijd het geval. Soms moet je verder kijken dan het aantal volgers zodat je kan zien hoe micro influencers omgaan met je merk en hoe hun publiek hierop reageert.

Kortom, het is belangrijk dat je heel goed kijkt naar de kwaliteit van influencers hun werk op sociale media, alsook de goede interacties met hun volgers.

Dit bericht delen?

Bedankt voor het melden!

Jouw melding is verstuurd. Onze ontwikkelaars pakken jouw melding zo spoedig mogelijk op.

X

Fout rapporteren

Vul onderstaande velden zo veel mogelijk in zodat wij een probleem zo snel mogelijk kunnen verhelpen

Versturen Het rapport is zojuist verzonden! U moet alle velden invullen
x