Grazeo
Wij gebruiken cookies voor het optimaliseren van onze website, het tonen van advertenties en het verzamelen van statistieken. Door onze website te gebruiken gaat u automatisch akkoord met het gebruik van cookies. Lees meer over ons cookiebeleid
Accepteren

Welkom terug!

Inloggen

Wachtwoord vergeten? Wachtwoord resetten

Niet geregistreerd? Registreer nu!

U moet alle velden invullen
x

Registreer als affiliate

Registreren

Niet een affiliate? Registreer als zakelijke gebruiker!

U moet alle velden invullen
x

Registreer jouw bedrijf

Registreren

Geen zakelijke gebruiker? Registreer als affiliate!

x

Bericht verzonden!

Een activatiemail is zojuist verstuurd

Controleer nu je inbox en mogelijk je spamfolder

X

Oh nee!

Wachtwoord vergeten?

Vul je E-mail in om je wachtwoord te herstellen

Daar ging iets fout!
X

Bericht verzonden!

Een herstel E-mail is zojuist verzonden

Controleer nu je inbox en mogelijk je spam folder

X
Drie strategieën om content te promoten
Gepubliceerd op 2023-01-29
De wereld van digitale marketing is immens groot. Daarnaast heeft iedere vorm ook nog eens tal van strategieën die, wanneer deze op een correcte manier gebruikt worden, zullen leiden tot excellente resultaten.

Sociale media advertenties
Facebook en Instagram zijn gekend als de meest gebruikte sociale netwerken ter wereld. Zo hebben ze wel honderden miljoenen actieve gebruikers per dag die zich met plezier toevoegen aan het netwerk om zo hun interesses op te volgen en nieuwe trends te ontdekken. Advertenties geven je de mogelijkheid om producten te promoten aan gebruikers die hierin geïnteresseerd zijn (hiervoor moet je uiteraard per product de bijhorende interesses duidelijk gedefinieerd hebben). Content kan gepromoot worden aan de hand van investeringen en segmentaties (het afbakenen van je doelwit via Facebook-platforms) zodat je advertenties meteen getoond worden op Facebook. Dit resulteert uiteindelijk tot meer interactie met je blog, posts, en video’s. Kortom, alles wat je maar wilt!

E-mail marketing
De grootste kritiek op deze methode is dat deze vorm van promotie vaak ervaren wordt als opdringerig, vervelend, en zelfs gezien wordt als spam. Net daarom is het belangrijk dat e-mail marketing-campagnes enkel gebruikt worden om nieuwsbrieven te sturen aan je consumenten, met de nadruk op professionaliteit, duidelijkheid, beknoptheid en effectiviteit. Een nieuwsbrief als e-mail marketingstrategie kan leiden tot briljante resultaten, maar dit gebeurt enkel als je dit op een natuurlijke manier over kan brengen. Dit betekent ook dat je de inhoud moet gaan individualiseren zodat iedere lezer zichzelf kan vinden in je nieuwsbrief. Ze zullen de inhoud op deze manier veel duidelijker binnenkrijgen en hier beter mee om gaan.

De invloed van influencers We leven in een tijdperk waar het werken als influencer effectief als professionele carrière aanzien wordt. Zo kan je ook getraind worden om er een te worden, zolang je uiteindelijk maar een grote hoeveelheid volgers aan kan trekken.

Het voordeel is dat de snelle toename van deze influencers een mooie kans biedt voor marketingvertegenwoordigers. Zo opent het deuren tot honderden mogelijke vormen van menselijke advertenties en promoties. Hoe precies? Zoek gewoon de perfecte influencer voor je bedrijf of merk en verkrijg op deze manier meer interactie met je blog, sociale media account, YouTube kanaal, en nog veel meer!

Influencers hebben (wanneer ze échte influencers zijn) altijd een zeer gesegmenteerd en specifiek publiek. Als je bedrijf overeenkomt met de kenmerken van die influencer, en deze influencer ook overeenkomt met het beeld dat je wilt uitbrengen van je bedrijf, heb je meteen prijs! Zij worden verantwoordelijk voor het overdragen van je merk en brengen de voordelen van je producten op hun eigen, subtiele manier aan. Het reeds gesegmenteerde publiek hoort op hun beurt de aanbevelingen aan van de influencer en zullen hierdoor meer bereid zijn om actie te ondernemen. Op die manier kan je zelfs trouwe klanten aanwerven.

Zoals je kan zien, zijn er een overvloedig aantal inhoudspromotiestrategieën. Elke strategie zorgt dan ook op zijn eigen manier voor een gigantisch aantal mogelijkheden die, wanneer gebruikt met voldoende kennis, kunnen leiden tot mooie resultaten voor jou en je bedrijf.

Dit bericht delen?

Bedankt voor het melden!

Jouw melding is verstuurd. Onze ontwikkelaars pakken jouw melding zo spoedig mogelijk op.

X

Fout rapporteren

Vul onderstaande velden zo veel mogelijk in zodat wij een probleem zo snel mogelijk kunnen verhelpen

Versturen Het rapport is zojuist verzonden! U moet alle velden invullen
x